وب‌ سایت چیست و چه کاربردی دارد؟

راز موفقيت در دنياي كسب و كار آنلاين

وب‌ سایت چیست و چه کاربردی دارد؟

۲۷ بازديد
مجموعه ای از صفحات در اینترنت که متعلق به یک مکان خاص است وب سایت نامیده می شود. وب سایت مکانی در اینترنت است که شامل یک یا چند صفحه است. محتوای وب سایت بر روی رایانه ای به نام سرور قرار می گیرد و مجموعه ای از سرورها شبکه جهانی وب را تشکیل می دهند.

وب سایت چیست؟
وب سایت چیست؟

در دنیای مجازی، درست مانند دنیای واقعی، هر سرور یا رایانه با شماره شناسه یا IP شناسایی می شود تا توسط رایانه های دیگر قابل شناسایی باشد.


دامنه چیست؟


دامنه، دامنه یا آدرس IP برای ثبت وب سایت تعیین می شود و نمی توان دو دامنه را مشابه یکدیگر در نظر گرفت. با داشتن IP در بین میلیاردها سایت اینترنتی، سایت شما را می توان در اینترنت پیدا کرد.


برای ثبت نام دامنه خود می توانید با موسسه دیاکو تماس بگیرید.


هاست چیست؟


هاست سرور یا رایانه ای است که فایل های وب سایت شما را ذخیره می کند. این فایل ها می توانند صفحات وب، تصاویر، فایل های css و جاوا اسکریپت باشند.


یک وب سایت خوب باید چگونه باشد؟


وقتی شخصی وارد سایت شما می شود اولین چیزی که توجه او را جلب می کند ظاهر سایت شما است. یک سایت خوب باید هماهنگی در رنگ ها و انواع عنوان خوان، دسترسی آسان به تمامی مطالب و گرافیک خوب داشته باشد.

استفاده از فونت های مناسب و عدم استفاده از فونت های مبهم و نامناسب تاثیر بسزایی در ظاهر سایت دارد. رنگ های کم کنتراست به عنوان پس زمینه سایت توصیه نمی شوند. داشتن تصاویر کوچک و بسیار جذاب می تواند حضور مخاطبان جستجو را در سایت شما افزایش دهد.


همچنین لوگوی شما معرف سایت شماست. سایت بدون لوگو بی معنی است زیرا لوگو در همه جا به عنوان آدرس سایت شما خواهد بود. لوگوی ساخته شده برای شما با موضوع سایت شما معنای خاصی دارد. در طراحی سایت باید از گرافیک مناسب استفاده شود و در گرافیک وب سایت از رنگ های شلوغ و زشت استفاده نشود. رنگ پس زمینه باید کاملاً با رنگ متن تضاد داشته باشد.


مشکلات طراحی وب سایت های ضعیف چیست؟


عدم وجود معیارهای مناسب با معیارهای گوگل، نرخ پرش بالا، زمان بسیار کوتاه کاربر در سایت و عدم بازدید چندگانه از صفحه.


یک سایت خوب چه ویژگی هایی دارد؟


یک سایت خوب شرکت طراحی سایت ممکن است اخبار خوان، نقشه سایت، بخش نظرات، نظرسنجی، بازی های آنلاین، اوقات شرعی، پیش بینی آب و هوا، پادکست، ویدئوکست، اسلایدر و غیره داشته باشد.

یک سایت خوب با قابلیت جستجو و بازگشت به مخاطب این امکان را می دهد که به محتوای مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند.


چگونه ناهماهنگی منجر به بازدیدکنندگان کمتر می شود؟

برخی از سایت ها فقط نسخه دسکتاپ دارند و با دستگاه های تلفن همراه سازگار نیستند، در حالی که طبق اعلام گوگل در سال 2015، تعداد کاربران موبایل بسیار بیشتر از کاربران دسکتاپ است. با عدم دسترسی موبایل به سایت، بازدیدکنندگان سایت و کاربران سئو محدود می شوند.



طراحی سایت چگونه باید باشد؟
طراحی سایت چگونه باید باشد؟

استفاده بیش از حد از میانبرها


میانبرها متنی هستند که قبل یا بعد از هر صفحه از محتوای مورد نظر ظاهر می شوند. تبلیغات و راهنماهای سایت به صورت آنلاین هستند و باعث می‌شوند تمام صفحه را اشغال کنند.

این یک اشتباه بزرگ طراحی وب سایت است که نه تنها تأثیر منفی دارد، بلکه منجر به افزایش نرخ پرش کاربر و رتبه پایین موتورهای جستجو می شود.

همچنین، پخش ویدیو یا صدا در یک وب سایت یا آنچه که کاربر را خوشامد می گوید معمولاً جهش را افزایش می دهد.


طراحی بدون فضای سفید


هنگامی که یک وب سایت با گرافیک و متن بدون فضای خالی طراحی می شود، کاربر از خواندن یا به خاطر سپردن اطلاعات موجود در سایت خسته می شود.


استفاده از عکس‌های جعلی یا عکس‌های موجود در Google


عکاسی در طراحی سایت ارزشمند است. هنگامی که از یک عکس جعلی یا استوک استفاده می کنید، باعث عدم اعتماد در بین بازدیدکنندگان می شود و مخاطبان وب سایت شما را کاهش می دهد. بهتر است از این عکاس بخواهید چند عکس اصلی برای شما بگیرد.


استفاده از متن در قالب گرافیکی


تمام مجموعه های وب سایت باید به راحتی توسط موتورهای جستجو ردیابی شوند تا رتبه بندی موتور جستجوی شما بهبود یابد. تبدیل متن به تصویر و عکس ایده ای برای اهداف سئو است و استفاده از تصاویر به عنوان متن به یک وب سایت کندتر یک مزیت واقعی است، استفاده از فیلم ها و تصاویر بزرگ سرعت صفحه شما را بسیار کاهش می دهد و باعث می شود افراد سایت را ترک کنند.


ابزارهای آنلاینی در اینترنت وجود دارد که به کاهش تعداد پیکسل ها بدون از دست دادن کیفیت تصویر و کاهش زمان بارگذاری صفحه برای بازدیدکنندگان وب کمک می کند.


از لوگو بدون کلیک کردن استفاده کنید


استفاده از لوگوی غیرقابل کلیک، سایت را شبیه به یک سایت منقضی شده می کند. طراحی وب سایت 36 درصد از بازدیدکنندگان با کلیک بر روی آن به صفحه اصلی باز می گردند. طراح
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.