راهکار افزایش سرعت سایت

راز موفقيت در دنياي كسب و كار آنلاين

راهکار افزایش سرعت سایت

۱۱ بازديد
فایل های CSS و JS را به صورت ناهمزمان بارگیری می کند.
علاوه بر فایل ها، نحوه بارگذاری آنها در صفحات نیز قابل بهینه سازی است. افزایش سرعت سایت محمد جانبلاغی کدهای CSS و JS را می توان هم به صورت همزمان و هم به صورت ناهمزمان فراخوانی کرد. هنگامی که این بار به طور همزمان رخ می دهد، سرعت سایت کاهش می یابد. اما زمانی که لود ناهمزمان باشد و فقط فایل های لازم فراخوانی شود، سرعت سایت افزایش می یابد. در همان پلاگین WP Rocket و هدر فایل های استاتیک، بخش CSS/JS مسدودکننده رندر به این راه حل اختصاص داده شده است. هنگامی که گزینه های مورد نظر خود را انتخاب کردید، دکمه Save Changes را بزنید و مطمئن شوید که همه چیز به درستی بارگیری می شود.
 
بهینه سازی فایل های CSS و JS
بارگیری فایل های جاوا اسکریپت (JS) را به تعویق بیندازید.
زمانی که بارگذاری فایل های حجیم مانند جاوا اسکریپت را قطع می کنید، ابتدا فایل های دیگر سایت خیلی سریع و بدون معطلی بارگذاری می شوند و در صورت لزوم فایل های اسکریپت بارگذاری می شوند. این قابلیت در وب سایت های وردپرسی از طریق افزونه WP Rocket و تیک زدن گزینه “Deferred loading of JS files” امکان پذیر است. برای کاهش سرعت JS در سایت های دیگر، از کد زیر درست قبل از تگ body استفاده کنید.
 
افزایش سرعت سایت
کاهش زمان انتظار برای اولین درخواست از سرور سایت (Time to First Byte).
علاوه بر زمان بارگذاری فایل های سایت، عامل دیگری نیز نقش مهمی در بهبود سرعت و عملکرد سایت دارد: زمان صرف شده برای ارسال درخواست به سرور و انتظار برای شروع بارگذاری پاسخ. این زمان TTFB نامیده می شود یا زمانی که مرورگر باید قبل از دریافت اولین بایت داده یا درخواست GIDNetwork از سرور منتظر بماند. گوگل یک TTFB استاندارد زیر 200 میلی ثانیه را توصیه می کند. البته این زمان نه تنها به سرعت اینترنت شما بستگی دارد، بلکه به سرعت سرور نیز بستگی دارد.
 
زمان جستجوی DNS یا زمان پاسخ سرور را کاهش دهید.
حتی اگر صفحات سایت برای سرعت بارگذاری بهینه شده باشند، اما زمان پاسخگویی سرور کند باشد، صفحات به کندی نمایش داده می شوند. جستجوی DNS سایت شما تاثیر زیادی بر سرعت سایت دارد. اما اول از همه: DNS به زبان ساده به چه معناست؟ DNS یا Domain Name System یک پل ارتباطی بین یک میزبان و یک دامنه است و مانند یک فهرست تلفن کار می کند: برای هر شخص (دامنه یا URL) یک نام (IP) در نظر گرفته می شود.
 
زمانی که کاربر می خواهد از سایت شما بازدید کند، اولین درخواستی که ISP (ارائه دهنده خدمات اینترنتی) او از سرور مقصد می کند، آدرس IP میزبانی است که DNS روی آن تنظیم شده است. این بازه زمانی نقش بسیار مهمی در سرعت بارگذاری سایت شما دارد. به همین دلیل، توصیه می کنیم از یک ارائه دهنده سریع DNS استفاده کنید.
 
 
بسته به نیاز خود یک هاست پرسرعت و مناسب انتخاب کنید.
اکثر افرادی که فقط به دنبال طراحی برای وب سایت خود هستند ارزان ترین گزینه هاست را انتخاب می کنند. اگرچه در ابتدا که تعداد بازدید از سایت کم است مشکلی با این روش وجود ندارد، اما به محض اینکه تعداد بازدیدکنندگان سایت افزایش یافت، بهتر است هاست مناسب تری انتخاب کنید. 3 گزینه برای انتخاب هاست در ایران وجود دارد:
 
هاست اشتراکی (داخل یا خارج از ایران): این هاست ارزان ترین هاست و سرعت پایین تری نسبت به هاست های دیگر دارد.
میزبانی VPS (داخل یا خارج از ایران): VPS مخفف Virtual Private Server است. در مقایسه با هاست اشتراکی، قابلیت های فنی بیشتری دارد و خطرات امنیتی بسیار کمتری دارد.
سرورهای اختصاصی (داخل یا خارج از ایران): سرور اختصاصی یعنی هاست با منابع کاملا اختصاصی (مثلا 8 گیگابایت رم) و طبیعتا گرانترین هاست است. البته آمادگی و تدابیر فنی بیشتر نیز بر دوش شماست.
ممیزی فشرده سازی فایل سایت را بررسی کنید.
فشرده سازی فایل ها یکی از راه های افزایش سرعت بارگذاری سایت است. صفحاتی که مملو از تصاویر و مطالب دیگر هستند گاهی اوقات به 100 کیلوبایت می رسند، یعنی: بارگذاری کند و خسته کننده و کاربر از سایت شما فرار می کند! از طرفی با فشرده سازی فایل های سایت:
 
فایل های دریافتی کاربر حجم کمتری دارند و در نتیجه سرعت سایت افزایش می یابد.
زمان انتظار مردم کاهش می یابد و رضایت آنها از وب سایت شما افزایش می یابد.
رتبه سایت در موتورهای جستجو (سئو سایت) بهبود می یابد.
از ابزار GIDNetwork برای ارزیابی تراکم پذیری وب سایت استفاده کنید. این نتایج می تواند بعداً به عنوان یک سطح اندازه گیری فشرده سازی استاندارد مورد استفاده قرار گیرد.
 
بهبود سرعت فنی سایت
به نتایج زیر دقت کنید. برای بهبود سرعت سایت در اینجا می توانید ببینید که با ابزاری که در سایت محمد جانبلاغی برای افزایش سرعت معرفی شده است مانند Gzip می توانید اندازه صفحه را به میزان قابل توجهی افزایش دهید:
 
عملیات فشرده سازی را می توان بر روی انواع فایل ها مانند HTML، CSS، جاوا اسکریپت و XML انجام داد.
 
فشرده سازی فایل های سایت با Gzip
فشرده سازی شامل فایل های مختلفی مانند CSS، HTML، JS، XML، متن های ساده و غیره است. امروزه فشرده سازی Gzip یکی از متداول ترین روش ها برای بهینه سازی وب سایت و مجلات است.
برای افزایش سرعت سایت تان و بهبود سرعت سایت به صفحه افزایش سرعت سایت و خدمات افزایش سرعت سایت محمد جانبلاغی مراجعه کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.