طراحی سایت

راز موفقيت در دنياي كسب و كار آنلاين

طراحی سایت

۸ بازديد

اگرچه طراحان و توسعه دهندگان زیادی هستند که با زبان ها و فناوری های خاص وب سایت طراحی می کنند، اما سال هاست که طراحی وب سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس (CMS) انجام می شود. در این مقاله نگاهی به تاریخچه، نحوه عملکرد و مزایای طراحی وب سایت وردپرس خواهیم داشت.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از پرطرفدارترین سیستم های مدیریت محتوای نوشته شده به زبان برنامه نویسی PHP می باشد که مدیریت آن نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوا راحت تر است و حتی طبق تحقیقات انجام شده این سیستم از نظر ساختار سئو سایت بهینه می باشد. سازگاری بیشتری با الگوریتم های موتور جستجوی گوگل دارد. طبق یک مطالعه، این سازگاری به دلیل آشنایی بیشتر موتورهای جستجو با سایت های وردپرسی است، زیرا در حال حاضر بیش از نیمی از سایت ها با استفاده از وردپرس طراحی می شوند و همچنین قصد داریم در این مقاله بررسی کنیم که چرا طراحی سایت به طور گسترده توزیع شده است. توسط وردپرس پذیرفته شده است.

اگر قصد یادگیری و آموزش افزونه Yoast SEO را دارید می توانید از آموزش های رایگان First Click Academy استفاده کنید.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس چیست؟
وردپرس یک سیستم نرم افزاری است که برای طراحی و ایجاد یک وب سایت، ایجاد وبلاگ یا حتی ایجاد یک برنامه طراحی شده است. وردپرس برای اولین بار در سال 2001 توسط یک برنامه نویس فرانسوی به نام Michel Valdrighi به عنوان یک پلتفرم تخصصی وبلاگ نویسی با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP طراحی و منتشر شد و سپس در سال 2003، Mike Little و Matt Malnog این پلتفرم نرم افزاری را توسعه دادند و مجددا منتشر کردند. در مدت زمان کوتاهی، طراحی سایت نسخه های بعدی آن که شامل سیستم های تم، ذخیره سازی مداوم و جت های ویدئویی تخصصی تر بود، به روز شد و طولی نکشید که به عنوان یکی از محبوب ترین و منعطف ترین سیستم های مدیریت محتوا شناخته شد. .این سیستم هر بار بهتر و بیشتر از قبل به روز و بهبود می یابد. در حال حاضر بیش از 30 درصد از سایت های معتبر در ایران و جهان که احتمالا نام آنها را شنیده اید با استفاده از وردپرس طراحی شده اند. وردپرس به شما اجازه می دهد تا وب سایت را فقط از طریق مرورگر و وارد کردن رمز عبور و نام کاربری مدیریت کنید. بدون نیاز به کدنویسی و برنامه نویسی اولیه زیاد.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس

وردپرس چگونه کار می کند؟
برای استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس باید آخرین نسخه نرم افزار وردپرس را دانلود و سپس بر روی وب سرور خود نصب کنید. پس از آن باید هاست مورد نظر را از یکی از شرکت های معتبر در زمینه فروش هاست و دامنه خریداری کنید سپس نسخه نصب شده وردپرس را دریافت کنید. در مرحله بعد می توانید با اتصال به دیتابیس محتوای تخصصی حوزه کاری خود را راه اندازی کنید. در واقع با نصب این سیستم می توانید از یک ویرایشگر ساده و تحت وب برای دسترسی طراحی سایت به کل ساختار وب سایت خود برای مدیریت آن، انتشار محتوا و حتی استفاده از آن برای سئو استفاده کنید. به دلیل چنین ابزارهایی، از جمله افزونه های تخصصی، ویژگی های انعطاف پذیر، وردپرس در حال حاضر بهترین پلت فرم طراحی و توسعه موجود برای مشاغل کوچک و بزرگ است.

آمار افرادی که از وردپرس استفاده می کنند را بررسی کنید
در حال حاضر بیش از 31.9 درصد از وب سایت ها در ایران و جهان از وردپرس استفاده می کنند. این نرم افزار تخصصی و اختصاصی هم اکنون 59.4 درصد از سهم بازار را به دلیل ارتقا و به روز رسانی امکانات در اختیار دارد. توسعه دهندگان محتوا و مدیران کسب و کار یا بازاریابان می دانند که پلتفرم های طراحی وب و وبلاگ نویسی گزینه های مختلفی دارند که برخی از آنها رایگان و برخی پولی هستند. با معرفی وردپرس و 15 سال گذشته، وبلاگ نویسی و طراحی وب سایت رشد زیادی داشته است و در زیر به بررسی برخی از این آمار می پردازیم:

24 میلیارد صفحه وب در سطح موتورهای جستجو هستند که 400 میلیون نفر در هر ماه از این سایت ها بازدید می کنند.
برای تمام وب سایت های فعال در سایر نقاط جهان، هر ماه 70 میلیون پست جدید و 47 میلیون نظر ایجاد و نوشته می شود.
وبلاگ های وردپرس به 120 زبان از جمله اسپانیایی، هلندی و ... نوشته شده و توسط کشورها و زبان های مختلف استفاده می شود.
مزایای طراحی سایت با وردپرس

مزایای طراحی سایت وردپرس چیست؟
با معرفی سیستم مدیریت محتوای وردپرس، نرم افزارهای دیگری مانند جوملا، دروپال و غیره وجود دارد. و کاربران زیادی از آنها استفاده می کنند اما این نرم افزارها نسبت به وردپرس دارای مشکلات و امکاناتی هستند که باعث شده وردپرس به عنوان یک پلتفرم محبوب در بین کاربران شناخته شود. در ادامه با مزایای وردپرس آشنا می شویم:

راحتی و سهولت استفاده: سیستم های مدیریت محتوای جوملا و دروپال نسبت به وردپرس راحت تر و راحت تر استفاده می شوند و این باعث محبوبیت بیشتر وردپرس شده و توسط طراحان سایت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. وردپرس ندارد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.