زندگينامه وارن ادوارد بافت

راز موفقيت در دنياي كسب و كار آنلاين

زندگينامه وارن ادوارد بافت

۶۱ بازديد

 

وارن ادوارد بافت (متولد 30 اوت 1930) يك سرمايه گذار آمريكايي ، مشاغل تجاري و انسان دوستانه ، رئيس و مديرعامل بركشاير هاتاوي است. 

وي يكي از موفق ترين سرمايه گذاران در جهان به حساب مي آيد و تا اوت سال 2020 ميلادي 78.9 ميليارد دلار ثروت خالص دارد كه او را به عنوان هفتمين فرد ثروتمند جهان تبديل مي كند.

 

وارن بافت در اوماها ، نبراسكا متولد شد. وي علاقه وافري براي تجارت و سرمايه گذاري در جواني داشت و سرانجام در سال 1947 وارد دانشكده وارتون دانشگاه پنسيلوانيا شد و قبل از انتقال و فارغ التحصيلي از دانشگاه نبراسكا در سن 19 سالگي به تحصيلات خود ادامه داد. او فارغ التحصيل دانشكده بازرگاني كلمبيا شد ، جايي كه او فلسفه سرمايه گذاري خود را پيرامون مفهوم سرمايه گذاري ارزش شكل داد كه توسط بنيامين گراهام پيشگام شد. وي براي تمركز پيش زمينه اقتصاد خود در مؤسسه مالي نيويورك شركت كرد و خيلي زود پس از آن همكاري هاي مختلف تجاري از جمله با گراهام آغاز شد. 

وي در سال 1956 بوفيت مشاركت ، با مسئوليت محدود ايجاد كرد و شركت او سرانجام يك شركت توليد نساجي به نام Berkshire Hathaway را به دست آورد و با فرض نام خود براي ايجاد يك شركت هلدينگ متنوع. در سال 1978 ، چارلي مونگر به بافت بف پيوست و نايب رئيس شركت شد.

 

بافت از سال 1970 به عنوان رئيس و بزرگترين سهامدار Berkshire Hathaway بوده است. وي توسط رسانه هاي جهاني از وي به عنوان "Oracle" يا "Sage" Omaha ياد شده است. وي به دليل پايبندي به سرمايه گذاري با ارزش و دلهره شخصي با وجود موفقيت و ثروت بي حد و حصر ، مورد توجه قرار گرفته است. تحقيقات منتشر شده در دانشگاه آكسفورد ، روش شناسي سرمايه گذاري بافت را به عنوان "مركزگرايي بنيانگذار" تعبير مي كند، كه متمايز با ذهنيت مديران بنيانگذار ، تمايل اخلاقي نسبت به جمع سهامداران و تمركز شديد بر ايجاد ارزش نمايي تعريف شده است.

 

بافت يك نيكوكار برجسته است ، و متعهد شده است 99 درصد از ثروت خود را به علل انسان دوستانه ، عمدتاً از طريق بنياد بيل و مليندا گيتس واگذار كند. او The Giving Pledge را در سال 2009 با بيل گيتس تأسيس كرد ، به موجب آن ميلياردرها متعهد مي شوند كه حداقل نيمي از ثروت خود را اهدا كنند.

 

گذشته از جملات انگيزشي و نمايش هاي بي شماري تلويزيوني در برنامه هاي مختلف خبري ، بافت در فيلم ها و برنامه هاي تلويزيوني متعددي ، مستند و داستاني از جمله وال استريت: پول هرگز نمي خوابد ظاهر شده است. او 10 بار در برنامه چارلي رز مهمان بوده است و موضوع فيلم مستند HBO تبديل شدن به بزرگترين پول ساز جهان در سال 2009 بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.