طراحی وب سایت حرفه ای را شروع کنید

راز موفقيت در دنياي كسب و كار آنلاين

طراحی وب سایت حرفه ای را شروع کنید

۳۲ بازديد
تعادل طراحی وب سایت حرفه ای بصری یکی از مهمترین عناصر در طراحی وب سایت است، یعنی ظاهر سایت باید طوری طراحی شود که تنها یک قسمت از سایت نتواند به خودی خود توجه کاربر را به خود جلب کند و طراحی وب سایت حرفه ای جنبه بصری کلی وب سایت باید باشد. مخاطب را می کشاند یک خط خیالی در وسط صفحه وب سایت خود بکشید تا بتوانید تعادل آن را مشاهده کنید.

دو نوع تعادل در طراحی وب وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

تعادل متقارن زمانی است که دو طرف صفحه وب سایت مانند تصویر آینه ای متقارن باشد طراحی وب سایت حرفه ای و تعادلی داشته باشد که حس نظم، آراستگی و زیبایی را به کاربر القا کند.

تعادل نامتقارن زمانی است که تعادل بصری دو طرف برابر باشد اما ترکیب و ترتیب عناصر متفاوت باشد طراحی نامتقارن متوازن رویکردی مدرن محسوب می شود که تجربه مخاطب را منحصر به فرد و خاص می کند.

اصل تعادل در طراحی

تضاد

یکی از عناصری که در طراحی وب باید به آن توجه زیادی شود کنتراست است. کنتراست به این معنی است که یک طراح وب می تواند تضادها را ترکیب کند تا سایت خود را بهتر جلوه دهد. وقتی در یک تصویر کنتراست وجود داشته باشد به دلیل وجود تنوع و جذابیت بصری باعث می شود که مخاطبان سایت بازخورد بهتری داشته باشند.


اصل کنتراست در طراحی

لهجه

یکی دیگر از عناصر مهمی که در طراحی وب سایت باید به آن اهمیت زیادی بدهید، تأکید است، یعنی باید تأکید کنید که تمرکز اصلی شما در طراحی وب سایت شما چیست، مثلاً اگر تمرکز اصلی وب سایت شما تعمیر موبایل است، طراحی وب سایت حرفه ای ابتدا باید تاکید بیشتر بر تعمیرات موبایل در طراحی شما. چه به صورت تصویر باشد یا متن یا هر شکل دیگری، سعی کنید بیشتر روی این موضوع تمرکز کنید و تاکید کنید.

اصل تاکید در طراحی سایت

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز مطالعه کنید: هزینه طراحی سایت حرفه ای چقدر است؟

حرکت

یکی از نکاتی که می تواند تاثیر زیادی در موفقیت سایت داشته باشد، ترافیک است. در واقع حرکت یکی از بخش های اصلی طراحی وب است. یک طراح وب می تواند با طراحی خوب حرکت چشم مخاطب را به دلخواه خود هدایت کند و موارد مهم را جلوی چشمان خود نگه دارد.

اصل حرکت در طراحی

ریتم

ریتم به معنای تکرار عناصر مهم در صفحه اصلی است تا بتوانید در سراسر سایت خود ثبات ایجاد کنید. به عنوان مثال، شما می توانید با یک کار ساده مانند استفاده از لوگوی خود در سراسر محتوای خود یا استفاده از یک فونت با یک دست، یک ضرب واحد ایجاد کنید. ازشون اجتناب کن.

اصل ریتم در طراحی

سلسله مراتب

همانطور که معمولاً هنگام سازماندهی چیزها ابتدا با عناصر بزرگتر شروع می کنیم، طراحی وب سایت باید از سلسله مراتب استفاده کند، برای مثال هرگز نام کسب و کار خود را در پایین صفحه وب سایت قرار ندهید. بر این اساس، پس از نام تجاری و لوگوی سایت خود، موضوعات و موضوعات اصلی و کلی را که در هر صفحه از سایت در مورد آنها صحبت خواهید کرد، به ترتیب ذکر کنید. طراحی وب سایت حرفه ای از همان صفحه اول، باید به مخاطبان خود نشان دهید که در چه زمینه ای تخصص دارید.


اصل سلسله مراتب در طراحی سایت

فضای سفید
در طراحی هنری و چیدمان عناصر (ترکیب بندی)، فضاهای خالی به عنوان فضای سفید شناخته می شوند. فضای سفید می تواند نقش بسیار مهمی در طراحی بصری یک وب سایت داشته باشد. اگر کل صفحه وب سایت خود را پر کنید، این نقطه ایجاد را آسان تر می کند. آلودگی بصری و شلوغی باعث سردرگمی مخاطب می شود و بلافاصله سایت شما را ترک می کند، پس باید بدانید که شما به عنوان یک طراح وب سایت باید از فضای خالی کافی استفاده کنید تا وب سایت شما شلوغ و بی هدف نباشد.


اصل فضای سفید در طراحی سایت

اشک

یک قطعه زمانی اتفاق می افتد که تمام عناصر دیگر ذکر شده در بالا در کنار هم قرار می گیرند تا یک قطعه ایجاد کنند. این قطعه ارتباط مخاطبان با وب سایت شما را آسان می کند.

ممکن است در ابتدا نتوانید یک قطعه در طراحی وب سایت خود ایجاد کنید و مجبور باشید چندین بار این کار را انجام دهید تا قطعه مورد نیاز را ایجاد کنید، اما پس از ایجاد یک قطعه، متوجه خواهید شد که چه عناصری در طراحی وب سایت شما ضروری هستند که باعث می شود شما مواردی را که ضروری نیستند حذف می کنید تا بتوانید یک سایت واحد داشته باشید که مورد علاقه مخاطبان باشد.

اصل یکپارچگی در طراحی سایت

3. طرح بندی وب سایت

چیدمان وب سایت اسکلت سایت است این چیدمان شماست که الگوی بصری و همچنین ترتیب وب سایت شما را تعیین می کند.شما در طراحی وب سایت خود باید به ظاهر آن توجه زیادی داشته باشید زیرا ادامه آن بسیار ضروری و طراحی وب سایت حرفه ای حیاتی است. سفر شما و به عبارت دیگر صدای کسب و کار شماست و برای جذب مخاطب بسیار به شما کمک می کند.

https://sitebuilder170391.dynadot.com/ 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.