روش طراحی سایت چگونه است؟

راز موفقيت در دنياي كسب و كار آنلاين

روش طراحی سایت چگونه است؟

۳۰ بازديد
روش طراحی سایت و سایت ساخت و ساز

اما سیستم های مدیریت محتوای متن باز مانند وردپرس و جوملا روش طراحی سایت ساختار یکسانی دارند. متخصصان و شرکت های زیادی در این زمینه وجود دارند که سال هاست با استفاده از این سیستم های مدیریت محتوا اقدام به ساخت وب سایت می کنند. اکنون، همان متخصصان احتمالاً نمی‌توانند کار زیادی برای CMS سفارشی شما انجام دهند.

سایت ساخت و ساز

امنیت یکی دیگر از مزایای طراحی وب سایت با سیستم مدیریت محتوای متن باز است. برخلاف تصور اشتباه برخی از افراد که فکر می کنند عمومی بودن و در دسترس بودن این سیستم ها به معنای پایین بودن امنیت آنهاست، روش طراحی سایت واقعیت این است که بهترین توسعه دهندگان در سراسر جهان به طور مداوم برای آنها به روز رسانی می کنند و در صورت وجود حفره امنیتی شناسایی شد آنها خیلی سریع از آن مطلع شده و مشکل را برطرف می کنند.

پس از سال‌ها استفاده و ساخت میلیون‌ها وب‌سایت با آنها، حفره‌های امنیتی معمول سیستم‌های منبع باز اکنون پوشش داده شده‌اند، در حالی که یک سیستم جدید توسعه‌یافته ممکن است پر از اشکال باشد که در طول زمان آشکار می‌شوند.

سایت ساخت و ساز

برای ایجاد یک قالب در این دسته از سیستم ها، می توانید به راحتی از فریم ورک های طراحی ریسپانسیو استفاده کنید و وب سایت را تا حد امکان در دستگاه های تلفن همراه زیبا کنید. اما ممکن است مجبور شوید پول و زمان زیادی را صرف کنید تا CMS خود را پاسخگو کنید. سیستم های مدیریت محتوای متن باز بسیاری وجود دارد، اما در زیر سه مورد از محبوب ترین آنها را معرفی می کنیم.

وردپرس
وردپرس مهم ترین و پرکاربردترین سیستم مدیریت محتوای متن باز برای ایجاد وب سایت و وبلاگ است، بنابراین حدود پنجاه درصد از دنیای وب (نیمی از وب سایت های دنیا) با وردپرس ساخته شده است. روش طراحی سایت زمانی که وردپرس برای اولین بار معرفی شد، امکان طراحی و ساخت یک سایت وجود نداشت و کاربران به آن به عنوان یک سیستم وبلاگ نویسی رایگان نگاه می کردند. وردپرس به تکامل خود ادامه داد و به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای متن باز به دنیا معرفی شد.

سایت ساخت و ساز

مانند سایر سیستم ها، در وردپرس نیز می توانید با نصب افزونه ها، عملکرد وب سایت را افزایش دهید. فراوانی افزونه های وردپرس یکی از مهم ترین دلایلی است که اکثر طراحان از آن استفاده می کنند. به عنوان مثال، برای تبدیل وب سایت معمولی خود به یک فروشگاه با امکانات کامل، کافی است یکی از افزونه های فروشگاه ساز را نصب کنید. معروف ترین فروشگاه ساز وردپرس WooCommerce است روش طراحی سایت و بعید است که اکثر فروشگاه های آنلاینی که از آنها خرید می کنید برای استفاده از آن راه اندازی شده باشند.

یک افزونه می تواند یک تغییر فونت متن کوچک را به یک وب سایت اضافه کند یا آن را به یک شبکه اجتماعی یا انجمن بزرگ تبدیل کند. برای این منظور باید از دو افزونه BuddyPress و BBPress به ترتیب در روش طراحی سایت وردپرس استفاده شود. به لطف طیف گسترده ای از این ابزارها، تقریباً هر قابلیتی را می توان به یک وب سایت اضافه کرد.

سایت ساخت و ساز

وردپرس یک زبان برنامه نویسی سمت سرور مبتنی بر PHP است و از پایگاه داده MySQL استفاده می کند. اگرچه مشتری اصلی وردپرس افرادی هستند که می خواهند یک وب سایت خبری ایجاد کنند، اما هر وب سایتی اعم از دانشگاهی، شرکتی، فروشگاهی و غیره را می توان با آن پیاده سازی کرد.

جوملا
جوملا دومین سیستم مدیریت محتوای متن باز محبوب است که در سراسر جهان برای ساخت وب سایت ها استفاده می شود. نه تنها وردپرس، بلکه جوملا و تمامی سیستم های متن باز با PHP نوشته شده اند و از پایگاه داده MySQL استفاده می کنند. بارگذاری موقت در حافظه (caching) برای افزایش کارایی و سرعت بارگذاری وب سایت، ایجاد لیست خودکار، ارسال اخبار با فرمت RSS و ارائه نسخه قابل چاپ از ویژگی های مهم جوملا است.

سایت ساخت و ساز

در جوملا ابزارها به سه دسته کامپوننت ها، ماژول ها و پلاگین ها تقسیم می شوند. کامپوننت ابزاری است که در وب سایت خود نصب می کنید و از آن برای پیکربندی عملکرد جدید اضافه شده استفاده می کنید. هر جزء نیاز به یک روش طراحی سایت ماژول برای نمایش در وب سایت دارد.

در واقع، اینها ماژول هایی هستند که ظاهر و احساس وب سایت جوملا شما را می سازند. در نهایت به افزونه هایی می رسیم که ابزارهای سیستمی هستند و به ندرت مستقیماً در وب سایت ظاهر می شوند. بیش از ده هزار افزونه تجاری و رایگان برای جوملا وجود دارد که به خودی خود بی نظیر است، اما این سیستم متن باز هنوز از نظر تعداد و درجه افزونه ها نسبت به وردپرس حرفی برای گفتن ندارد.

دروپال
دروپال نیز مبتنی بر PHP است و بسیاری از دفاتر و شرکت های تجاری بزرگ شروع به ساخت سایت با استفاده از آن کرده اند. به عنوان نمونه می توان به وب سایت کاخ سفید که دروپال است روش طراحی سایت اشاره کرد. یکی از مهم ترین مزایای این CMS انجمن فعال آن است، بنابراین با وجود محبوبیت کمتر در مقایسه با جوملا و وردپرس، همواره پویایی خود را در اندازه و اندازه خود حفظ کرده است.

سایت ساخت و ساز

در نسخه استاندارد دروپال، توابع اولیه و رایج CMS مانند ثبت نام و ورود به سیستم ارائه شده است

https://virgool.io/@selenakala166/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-tfgyyt5flkux 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.