Page Speed چیست و چرا کلید افزایش سرعت سایت شما است؟

راز موفقيت در دنياي كسب و كار آنلاين

Page Speed چیست و چرا کلید افزایش سرعت سایت شما است؟

۱۳ بازديد
اگر جایی وجود دارد که برداشت اولیه کاملاً حیاتی است، آن وب سایت شما است - و ما فقط در مورد طراحی و محتوا صحبت نمی کنیم. علاوه بر این، بهینه سازی سرعت یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده موفقیت آن است.
یک وب سایت با بارگذاری کند می تواند به اعتبار شما آسیب برساند، منجر به از دست رفتن ترافیک و تبدیل شود و در نهایت برای شما هزینه داشته باشد. برعکس، یک وب سایت با عملکرد بالا تأثیر مثبت دومینویی بر موفقیت کسب و کار شما خواهد داشت. بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می کند و به نوبه خود منجر به فروش، سرنخ و سرنخ بیشتر می شود.
اولین قدم برای اطمینان از داشتن سایتی با بارگذاری سریع، ساختن وب سایت خود با استفاده از یک سازنده وب سایت قوی است که فناوری بهینه شده را از ابتدا ارائه می دهد. با این حال، پس از آن کار تمام نشده است، این به شما بستگی دارد که مطمئن شوید محتوای سایت شما مانعی ندارد.
فاکتورهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد، اما شما به جای درستی آمده اید. این مقاله هر آنچه را که باید در مورد بهینه سازی سرعت وب سایت و نحوه بهبود سرعت صفحه سایت خود بدانید در اختیار شما قرار می دهد.

سرعت صفحه چیست؟
سرعت صفحه به سرعت بارگیری محتوای صفحه وب شما اشاره دارد. راه‌های زیادی برای اندازه‌گیری آن وجود دارد (مثلاً از رنگ اول محتوا، به شاخص سرعت، تا رنگ غنی از محتوا) – اما یکی از معنی‌دارترین راه‌ها برای تعیین سرعت صفحه، زمان تعامل است.
Time to Interactivity مدت زمانی است که طول می کشد تا یک صفحه تا جایی بارگذاری شود که کاربر بتواند با آن تعامل داشته باشد. این می تواند به معنای کلیک بر روی CTA، انتخاب پخش یک ویدیو یا هر تعداد از اقداماتی باشد که کاربر می تواند در یک صفحه خاص انجام دهد.
احتمالاً سؤال بعدی شما این است که "سرعت وب سایت خوب چیست؟" در حالی که پاسخ به صنعت بستگی دارد، توصیه می شود صفحات شما به طور متوسط ​​در کمتر از سه ثانیه بارگیری شوند. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که زمان سرعت صفحه می تواند در صفحات یک سایت و همچنین در دستگاه های تلفن همراه و دسکتاپ متفاوت باشد.

چرا سرعت صفحه مهم است؟
چهار دلیل اصلی وجود دارد که چرا سرعت صفحه هنگام بهینه سازی سرعت وب سایت مهم است:

قابلیت استفاده
ممکن است واضح به نظر برسد، اما هرچه صفحات شما سریعتر بارگذاری شوند، وب سایت شما سریعتر تعاملی خواهد شد. منظور ما بارگیری عناصری مانند منوهای وب سایت، محتوای بصری، دکمه ها و موارد دیگر است که به بازدیدکنندگان کمک می کند تا در سایت شما اقدام کنند. با بهینه‌سازی سرعت صفحه، دیدن و استفاده سریع‌تر از این ویژگی‌ها، بازدیدکنندگان شادتر و بازگشت‌تری ایجاد می‌کند. فقط

تجربه ی کاربر
زمانی که کاربران بتوانند سریعتر فرآیندها را طی کنند، احتمالاً با وب سایت شما درگیر می شوند. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین دارید و بارگیری هر مرحله از فرآیند پرداخت بیش از چند ثانیه طول می کشد، زمانی که خریداران بالقوه به طور کلی از این فرآیند صرف نظر کنند، قابل درک است.
همین امر در مورد هر اقدامی که کاربر سعی می کند انجام دهد، مانند پر کردن فرم ها یا پرش بین صفحات نیز صدق می کند. مشکلات سرعت وب سایت که تعامل کاربر را محدود می کند، تأثیر منفی بر نرخ تبدیل و تعداد بازدیدکنندگانی که به سایت شما باز می گردند، می گذارد.

تحولات
یکی از اهداف مشترک اکثر صاحبان وب سایت، تبدیل است. مطالعات نشان می دهد که حتی 0.1 ثانیه بهبود در خدمات افزایش سرعت وب سایت شما می تواند تأثیر مثبتی بر نرخ تبدیل، پیشرفت قیف و تعامل با مشتری داشته باشد. اگر بازدیدکنندگان نتوانند با سرعت کافی از ویژگی‌های شما استفاده کنند، به مورد بعدی می‌روند.

موتورهای جستجو
گوگل هنگام رتبه بندی سایت ها سرعت وب سایت و تجربه کاربری (معروف به سئو، بهینه سازی موتور جستجو) را در نظر می گیرد. بنابراین اگر می‌خواهید صفحه شما در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی خاص بالاتر نشان داده شود، با هر میلی‌ثانیه سریع‌تر این شانس را خواهید داشت که صفحات شما برای چشم قابل مشاهده باشند.

نحوه اندازه گیری سرعت صفحه
روش های مختلفی برای اندازه گیری سرعت صفحه وب سایت شما وجود دارد. یکی از مطمئن‌ترین و محبوب‌ترین روش‌ها استفاده از Google PageSpeed ​​Insights است که می‌توانید به سادگی URL سایت خود را ارسال کنید و منتظر بمانید تا گوگل گزارشی از عملکرد سایت شما ارائه دهد.
این گزارش حاوی تعدادی معیار یا معیارهای اساسی وب است که گوگل آنها را به عنوان یکی دیگر از عوامل بالقوه رتبه بندی در هنگام تعیین رتبه صفحه در نتایج جستجو در نظر می گیرد. یک امتیاز خوب (سبز) می تواند به رتبه بندی کلی سایت شما و رتبه بندی صفحات جداگانه در جستجو کمک کند. امتیاز پایین یا هشدار دهنده (قرمز) ممکن است بر مراقبت تأثیر بگذارد
آنها درباره نحوه عملکرد Wix در اینجا بیشتر بدانید.
استفاده از ابزارهای مختلف تست عملکرد برای اندازه گیری سرعت صفحه همیشه نتایج متفاوتی ایجاد می کند. هر پلتفرم تجزیه و تحلیل و داده های خود را به روش های مختلف جمع آوری می کند و این می تواند در هر زمان بر امتیاز سرعت صفحه شما تأثیر بگذارد. با این حال، مهمتر از همه، مراحلی است که می توانید برای بهبود امتیاز خود بردارید که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

نحوه بهبود سرعت صفحه (و تجربه کاربری خود)
به طور کلی، اگر وب سایت ساز مناسبی را انتخاب کنید، بسیاری از اقدامات لازم برای بهبود سرعت صفحه و عملکرد وب سایت داخلی خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر از چند گاهی بر روی اندازه گیری سرعت صفحه خود تمرکز کنید و در عین حال تأثیر طراحی و محتوای خود را بر عملکرد وب سایت خود درک کنید.
در زیر، نحوه بهبود عملکرد وب سایت و سرعت صفحه را می آموزید تا مطمئن شوید که مشتریان و Google راضی هستند. ما همچنین نکات مفیدی را گنجانده ایم که می توانید از آنها برای بهینه سازی سرعت وب سایت خود استفاده کنید.

01. بهینه سازی رسانه
تصاویر بزرگ می توانند مانع بزرگی برای بهبود سرعت صفحه باشند. کیفیت تصویر مهم است - اما باید با عملکرد متعادل باشد. برای این کار راه های مختلفی وجود دارد که می توانید تصاویر را فشرده کنید.
بهترین شرط شما این است که یک سازنده وب سایت مانند Wix انتخاب کنید که به طور خودکار رسانه ها را در سرورهای خود با تغییر اندازه، برش و تبدیل آن بهینه می کند. این بهینه سازی بهترین کیفیت را در طیف وسیعی از دستگاه ها ارائه می دهد.
هنگام ساخت یک وب سایت، تغییر رویکرد شما در ذخیره سازی تصویر می تواند تأثیر مثبتی بر سرعت بارگذاری صفحه سایت شما داشته باشد. برخی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید در سایت خود استفاده کنید عبارتند از: ذخیره تصاویر به‌عنوان JPG به جای PNG (فایل‌های JPG کوچک‌تر هستند و بنابراین سریع‌تر بارگذاری می‌شوند)، استفاده از فایل‌های SVG در صورت امکان (که حتی کوچک‌تر هستند و برای اشکال یا لوگوها به خوبی کار می‌کنند). و در نهایت، تصاویر بزرگتر را در پایین صفحه قرار دهید تا به کاربران زمان برای بارگذاری داده شود، در حالی که آنها بر روی محتوای بالای صفحه شما تمرکز می کنند.
هیچ چیز مانند گیف های متحرک باعث ایجاد یک صفحه نمی شود - ما آن را دریافت می کنیم، ما هم آنها را دوست داریم - اما هیچ چیز دیگری نیز وجود ندارد که سرعت صفحه را بیشتر کند. بنابراین قبل از استفاده از آنها به دقت فکر کنید و در صورت لزوم آنها را در انتهای صفحه خود قرار دهید. محدود کردن تعداد فریم های انیمیشن و کوچک نگه داشتن آن نیز می تواند از تاثیرگذاری ویژگی های طراحی بر امتیازات سرعت صفحه شما جلوگیری کند.
یکی دیگر از نکات عالی برای بهینه سازی سرعت وب سایت (اگر واقعاً نمی توانید بدون نوعی انیمیشن در سایت خود زندگی کنید) این است که ویدیو را انتخاب کنید زیرا از اندازه فایل های کوچکتری نسبت به انیمیشن ها استفاده می کند.
کارشناسان معتقدند گاهی اوقات ساده بهتر است. Dan Shapier، رئیس فناوری عملکرد در Wix.com توضیح می دهد: «یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود عملکرد وب سایت، کاهش پیچیدگی سایت است. این با طراحی و محتوای شما - به خصوص تصاویر شما - شروع می شود و به راه اندازی و عملکرد وب سایت شما گسترش می یابد.

02. ساده سازی کد
کد پیچیده یا کدی که به درستی قالب بندی نشده باشد می تواند سرعت صفحه را کاهش دهد. استفاده از کدهای ساده، خزیدن در سایت شما را برای گوگل آسان‌تر می‌کند و همچنین باعث می‌شود صفحات سریع‌تر بارگذاری شوند (هر چیزی که زندگی گوگل را آسان‌تر کند، یک پیروزی برای وب‌سایت شماست). سازنده وب سایتی را انتخاب کنید که از کدهای ساده در تمام صفحات خود استفاده کند، بنابراین نگران بررسی یا تمیز کردن آن نباشید و می توانید مطمئن باشید که صفحات شما برای عملکرد بهینه شده اند.

03. استفاده از CDN
CDN (شبکه توزیع محتوا) به سرورها و مراکز داده ای اطلاق می شود که در مکان های جغرافیایی مختلف قرار دارند و سپس محتوا را به وب سایت های منطقه خود تحویل می دهند. این باعث افزایش سرعت و در نتیجه کاهش زمان بارگذاری می شود. شبکه جهانی CDN Wix به این معنی است که صفحات سایت شما برای عملکرد بهینه سازی شده اند بدون توجه به اینکه سایت شما در کجای دنیا قرار دارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.