بک لینک Pbn یا هرمی چیست؟

راز موفقيت در دنياي كسب و كار آنلاين

بک لینک Pbn یا هرمی چیست؟

۱۷ بازديد
نیازی به تاکید بر اهمیت بک لینک ها برای سئو سایت نیست. اما آیا می توانید از بک لینک ها هر طور که می خواهید استفاده کنید؟ چه استراتژی هایی برای عملکرد ارجاع موثر خواهد بود؟ در این مقاله به معرفی یکی از پرکاربردترین استراتژی های لینک بیلدینگ یعنی بک لینک PBN یا لینک بیلدینگ هرمی می پردازیم. در زیر به معرفی بازخورد pbn و نحوه اعمال آن می پردازیم.

عناوین
مزایای لینک سازی در شبکه PBN یا Pyramid
معایب عضویت در PBN یا هرمی چیست؟
ساخت لینک های قدرتمند PBN زمان بر و پرهزینه است
چگونه خطر اتصال خارجی به شبکه PBN را کاهش دهیم
Pbn Backlink Pyramid Methods
خرید هرم بک لینک Pbn
آیا ارجاع و PBN یا هرمی باعث جریمه شدن سایت می شود؟
ساخت هرم Pbn برای بک لینک
افزایش قدرت PBN یا لینک های هرمی با ساختار شبکه ای و لایه ای
Pbn Backlink Pyramid چیست؟

در معنای لغوی بک لینک pbn باید گفت که این کلمه از Private Blog Network گرفته شده است که در لغت به معنای شبکه وبلاگ خصوصی است. اما در علم سئو به این نوع استراتژی لینک بیلدینگ گفته می شود که شبکه ای از وبلاگ ها با یک چیدمان خاص به سایتی با هدف خاصی در صفحات مختلف لینک می دهند.
به زبان ساده، یک PBN در واقع شبیه‌سازی برای مرتب کردن مقدار قابل توجهی از اطلاعات در مورد یک موضوع خاص در صفحات مختلف وب با هدف این است که همه آنها در نهایت به یک سایت پیوند داده شوند. اما در تعریف عملی لینک های هرمی می توان آن را اینگونه تعریف کرد: مجموعه ای از صفحات مختلف از سایت های مختلف که همگی در مورد یک موضوع خاص صحبت می کنند و به صورت هرمی هر کدام یک لینک به لایه های زیرین خود دارند و در نهایت آنها هستند یا پیوندی به یک سایت (همانند سایت ما).

در واقع با اجرای رفرنس های هرمی، شبیه سازی کلنی اطلاعات در وب انجام دادیم که این کلنی اطلاعاتی که در مورد موضوع خاصی صحبت می کند، همه با هم در نهایت یک سایت را به عنوان مرجع معرفی کردند. در زیر روش های اعمال ارجاعات pbn و همچنین نکات این روش را توضیح خواهیم داد.

در روش ساخت PBN، مدیر سایت مجموعه ای از سایت ها و وبلاگ های مختلف را ایجاد می کند و با تهیه محتوای مرتبط با موضوع سایت خود، مطالب را در این مجموعه قرار می دهد. با گذشت زمان وبلاگ های ایجاد شده اعتبار پیدا می کنند و با اعتبار و جایگاه این وبلاگ ها می توان از آنها به عنوان مکانی عالی برای لینک دادن به سایت اصلی استفاده کرد. با افزایش رتبه مجموعه وبلاگ ایجاد شده، موقعیت سایت اصلی نیز افزایش می یابد. روش های مختلفی برای ایجاد بک لینک قوی وجود دارد. بک لینک یا طرح هرمی PBN یکی از روش هایی است که متخصصان سئو از آن استفاده می کنند. اما باید از روش های مورد قبول الگوریتم گوگل استفاده کنید تا سایت شما با جریمه الگوریتم گوگل مواجه نشود.

مزایای لینک سازی در شبکه PBN یا Pyramid
مزایای استفاده از pbn

برخی از متخصصان سئو ترجیح می دهند از روش Pbn یا بک لینک هرمی در بین روش های مختلف لینک بیلدینگ برای بهبود سئو خارجی یا خارج از صفحه استفاده کنند، زیرا این روش دارای مزایای زیادی است که در هر یک از این روش ها بیشتر مورد بحث قرار خواهد گرفت. موارد را ذکر می کنیم.
اولین مزیت این روش این است که شما می توانید در شبکه PMC ایجاد کنید، کنترل دقیقی روی تمام منابع اولین ایجاد دارید و در واقع تمام وب سایت ها تحت کنترل شما هستند. با این گزینه می توانید بک لینک های بی فایده را از وب سایت ها یا لینک بیلدینگ در هر صفحه ای که می خواهید حذف کنید. در شبکه PMC می توانید از دامنه های رایگان و معتبر استفاده کنید و بدون زحمت زیاد دامنه های رایگان و معتبر خریداری کنید، لینک هایی را انتخاب کنید که برای سایت شما ارزشمند هستند. این روش یک روش موقتی است اما کاملا مثمر ثمر است و اگر به فکر ساخت شبکه های قدرتمند PBN یا هرمی هستید می توانید نتایج ماندگاری بگیرید.

معایب عضویت در PBN یا هرمی چیست؟
PBN یا شبکه هرمی اگرچه مزایای زیادی در جهت پیشبرد اهداف سئو خارجی سایت دارد اما می توان آن را یک نقطه ضعف نیز دانست. قبلاً اشاره کردیم که گاهی اوقات نتایج پیوندهای هرمی می تواند موقتی باشد. بنابراین، رتبه سایت شما می تواند با پیوند PBN یا هرمی افزایش یابد، اما گاهی اوقات این موفقیت می تواند موقتی باشد. وظیفه الگوریتم پنگوئن گوگل شناسایی سایت های اسپم و نظارت بر رتبه سایت و بک لینک ها می باشد و در صورت تشخیص این تخلف توسط الگوریتم پنگوئن گوگل کم کم این رتبه تغییر کرده و ممکن است توسط این الگوریتم جریمه شود. در مجموع باید گفت که هرم بک لینک Pbn یک روش سئو کلاه سیاه و کلاه خاکستری است و اگر متوجه این هزینه و وقت خود شوید، می تواند بی اثر شود. در زیر با روش های پیاده سازی استاندارد pbn آشنا می شویم.

ساخت PBN های قدرتمند و غیره انجام دادن

این نوع پیاده سازی شبکه pbn ممکن است پرهزینه باشد اما اولا ریسک پیاده سازی این مدل را برای شما کاهش می دهد و ثانیا قدرت بیشتری را به سایت شما منتقل می کند.

چگونه خطر اتصال خارجی به شبکه PBN را کاهش دهیم
هر سایت یا وبلاگی که در یک شبکه PBN یا هرمی برای پیوند دادن به سایت اصلی استفاده می شود باید دارای لینک هایی از وبلاگ های دیگر یا سایت های دیگر باشد. استفاده از سایت جدید در وبلاگ خصوصی یا PBN یا شبکه هرمی عاقلانه نیست و بهتر است از سایت هایی استفاده کنید که شهرت خوبی دارند و در گذشته فعال بوده اند و برای لینک سازی خارجی به شبکه PBN یا هرمی بک لینک دریافت کرده اند. پیوندها اما به دلایلی این سایت ها منقضی شده اند. به عنوان مثال سایت های جشنواره زمانی فعال بودند و مراجعات زیادی از سایت های خبری دریافت می کردند، اما پس از پایان جشنواره، دیگر از این سایت ها استفاده نمی شود. این سایت ها بهترین انتخاب برای متخصصین سئو هستند و بهتر است این سایت ها را خریداری کنید و سایت خود را از سایت های لو رفته که قبلا مورد اعتماد هستند بک لینک دهید.

Pbn Backlink Pyramid Methods
نحوه پیاده سازی pbn

برای ساخت یک شبکه وبلاگ خصوصی یا PB دو روش پیش روی کارشناسان سئو وجود دارد. این دو روش به عنوان لینک بیلدینگ کلاه سیاه و کلاه خاکستری شناخته می شوند. راه دیگر برای متمایز کردن PBN یا طرح های هرمی، انتخاب نوع بستر شبکه است. متخصصان سئو باید یکی از دو گزینه را انتخاب کنند. این دو گزینه خدمات ایجاد سایت مستقل و وبلاگ نویسی هستند. برای ساخت بک لینک PBN یا هرم با استفاده از تکنیک کلاه سیاه، باید بستر شبکه را به صورت زنجیره ای به یکدیگر متصل کرده و در نهایت به سایت مورد نظر خود متصل شوید. در این تکنیک، الگوریتم گوگل می تواند شما را شناسایی کرده و در نهایت شما را جریمه کند. برای کاهش امکان تشخیص توسط الگوریتم گوگل، باید این کار را به صورت پلکانی یا هرمی انجام دهید. برای استفاده از روش دوم یا تکنیک کلاه خاکستری، ابتدا شروع به ساخت لینک در سایت خود کنید. سپس برای افزایش قدرت لینک های لایه اول، همین مراحل را برای بک لینک های اول انجام دهید. در لایه سوم استحکام باند لایه دوم را افزایش دهید. در واقع با افزایش تعداد لایه ها، اتصالات اولیه کارآمدتر و ارزشمندتر می شوند.

خرید هرم بک لینک Pbn
تا این مرحله در مقاله به جای ارجاعات PBN یا طرح های هرمی شبکه ای به شما معرفی شده است. PBN یا لینک سازی هرمی به شبکه بک لینک خصوصی معروف است که به معنی مجموعه ای از سایت ها و وبلاگ هایی است که برای لینک دادن و تقویت سایت اصلی که شبکه های معروف را لینک می کند ایجاد می شوند. در واقع یکی از تاثیرگذارترین عواملی که باعث افزایش رتبه نتایج می شود PBN یا هرم است. بک لینک اعتبار بسیار بالایی به سایت ها می دهد و شما می توانید با خرید بک لینک PBN سایت خود را ارتقا دهید. یکی از راه حل های خرید لینک PBN یا هرمی خرید از لینک یار است.

آیا ارجاع و PBN یا هرمی باعث جریمه شدن سایت می شود؟
ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که گزارش ها یا لینک های pbn یا هرمی منجر به جریمه سایت می شود؟ پاسخ ما به این سوال منفی است. تقریباً سه تا ده پیوند PBN یا هرمی مستقیماً به سایت مورد نظر مرتبط هستند. درست است که صدها لینک در لایه پایین بک لینک های PBN یا هرمی وجود دارد، اما الگوریتم گوگل یک سایت را برای داشتن چند لینک جریمه نمی کند. اگر صدها لینک مستقیماً در مدت زمان کوتاهی به سایت شما اضافه شود، ممکن است الگوریتم گوگل سایت شما را جریمه کند. اما در شبکه PBN یا هرمی، بک لینک ها طبق الگوریتم گوگل و با تعداد کم و استراتژی خاص به سایت شما لینک می شوند.

ساخت هرم Pbn برای بک لینک
نکات بازخورد pbn

به گفته برخی از کارشناسان که تجربه زیادی در زمینه سئو ندارند، کار با pbn یا لینک سازی هرمی اشتباه است و بهتر است برای رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل هیچ لینکی انجام ندهید. مدیران سایت و کارفرمایان ممکن است به دلیل عدم آگاهی با صرف هزینه های زیاد به نتیجه نرسند. در واقع بهتر است از هرم PBN برای بک لینک استفاده کنید زیرا رقابت زیادی بین سایت هایی که از PBN یا هرم بهتر استفاده می کنند وجود دارد.

افزایش قدرت PBN یا لینک های هرمی با ساختار شبکه ای و لایه ای
بک لینک های PBN یا هرمی اعتبار را از لایه های پایین به سایت و لایه های اول منتقل می کنند و ساختار بک لینک PBN یا هرمی لایه ای است و می تواند قدرت لینک های سایت را افزایش دهد. در واقع افزایش استحکام باند PPN به دلیل اتصال چند لایه است.

نتیجه

هدف از لینک بیلدینگ ارتقای سایت است تا بتواند مخاطبان را جذب کند. زمانی که تعداد لینک‌های یک سایت افزایش می‌یابد، الگوریتم گوگل به این نتیجه می‌رسد که وب‌سایت مذکور آنقدر برای مخاطب جذاب و مفید است که سایر سایت‌ها
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.