بهترين روش براي طراحي سايت

راز موفقيت در دنياي كسب و كار آنلاين

بهترين روش براي طراحي سايت

۱۳ بازديد

بهترین راه برای ایجاد وب سایت و راه اندازی کسب و کار اینترنتی چیست؟

چگونه می توان مناسب ترین روش طراحی سایت را انتخاب کرد؟

همانطور که می دانید روش های مختلفی برای طراحی وب سایت وجود دارد. برای اینکه بتوانید از بین روش های مختلف طراحی سایت بهترین روش را انتخاب کنید کافی است بدانید که می توانید یک وب سایت با کدنویسی کامل طراحی کنید و با کدهای آماده می توانید این کار را انجام دهید.

 

شما می توانید سایت خود را با کدنویسی طراحی کنید، می توانید به طراح سفارش دهید تا با استفاده از یک CMS اختصاصی یا یک CMS منبع باز سایت را برای شما طراحی کند.

 

از CMS های متن باز که شناخته شده و پرکاربرد هستند می توان به Word Press، Joomla، Prestashop، Drupal و ... اشاره کرد.

 

البته در ادامه بحث در مورد CMS به شما توضیح می دهیم تا بدانید CMS یا سیستم مدیریت محتوا به چه معناست و آیا استفاده از آن مناسب است یا خیر؟

 

این تنوع زیاد در روش های طراحی سایت باعث سردرگمی بسیاری از افراد به خصوص کسانی می شود که تازه کار هستند و می خواهند وارد عرصه کسب و کار آنلاین شوند.

 

متأسفانه تعدادی از وب سایت ها در اینترنت وجود دارند که اطلاعات اشتباهی را برای منافع خود به مشتریان می دهند.

 

و بسیاری از افرادی که مطلع نیستند گمراه می شوند، پول زیادی خرج می کنند و وقتی متوجه می شوند که کلاه از بین رفته است، کاری از دستشان بر نمی آید.

 

به همین دلیل تصمیم گرفتم این ویدیو را تهیه کنم و آن را با شما به اشتراک بگذارم و معیارهایی را به شما معرفی کنم که با آن بتوانید مناسب ترین روش طراحی را برای وب سایت خود انتخاب کنید.

 

CMS یا سیستم مدیریت محتوا چیست؟

قبل از اینکه این معیارها را به شما معرفی کنم، ابتدا اجازه دهید CMS یا سیستم مدیریت محتوا را به شما معرفی کنم، تاریخچه CMS این است که برخی از برنامه نویسان دور هم می نشینند و برنامه ای طراحی می کنند، طراحان وب سایت می آیند و از این برنامه ها استفاده می کنند و با استفاده از اطلاعات و مهارت های تخصصی آنها با کار با این برنامه ها، آنها وب سایت هایی را برای مشتریان خود طراحی می کنند.

 

انواع CMS

CMS به دو دسته تقسیم می شود:

 

CMS تخصصی

   CMS منبع باز

cms سفارشی چیست؟

CMS اختصاصی به سیستم مدیریت محتوا گفته می شود، به عبارت دیگر برنامه ای است که شرکت های بزرگ برای خود طراحی می کنند و از آن برای طراحی سایت فقط برای مشتریان خود استفاده می کنند، در صورتی که یک CMS منبع باز این گونه نیست و این مدیریت محتوا است. سیستم های موجود در آن برای عموم باز است و هزاران برنامه نویس در رشد و توسعه CMS مشارکت دارند.

 

cms منبع باز چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، CMS منبع باز به برنامه های آماده ای اطلاق می شود که در دسترس عموم است و تعداد زیادی برنامه نویس روی آن کار می کنند.

 

طراحی سایت با CMS منبع باز اغلب ارزان تر از طراحی با CMS اختصاصی است. اما گاهی اوقات بسته به سطح امکانات، سطح کیفی و قابلیت های سایت، هزینه طراحی سایت با CMS منبع باز می تواند بسیار بیشتر از روش اختصاصی باشد.

 

CMS منبع باز یا اختصاصی؟

 

در این مرحله، متوجه شده اید که استفاده از CMS برای اکثر افراد و شرکت ها راحت تر از کدنویسی داخلی است (به جز در موارد خاص). اکنون می‌خواهم معیارهایی را به شما معرفی کنم که با استفاده از آنها می‌توانید تشخیص دهید که یک CMS اختصاصی یا متن باز مناسب‌تر است و چگونه بهترین روش طراحی سایت را انتخاب کنید.

 

مناسب ترین روش برای طراحی سایت

در متن زیر شما را با معیارهای مهمی که در سرنوشت کسب و کار اینترنتی شما موثر است آشنا می کنم. موارد زیر را با دقت بخوانید تا تصمیم بگیرید کدام روش برای شما بهترین است.

 

1- اولین معیاری که باید به آن توجه کنید امنیت است، امنیت برای یک وب سایت بسیار مهم است و اگر صاحب یک وب سایت، فروشگاه اینترنتی هستید و وب سایت شما هک شده باشد اعتبار شما آسیب می بیند و ممکن است نتوانید در مقابل آن ایستادگی کنید. بنابراین پیشنهاد می کنم به این معیار توجه کافی داشته باشید.

 

اگر یادتان باشد همین چند دقیقه پیش گفتیم که CMS به دو دسته اختصاصی و متن باز تقسیم می شود و اکثر مردم فکر می کنند چون یک سری از CMS ها متن باز هستند پس امنیت کمی دارند، در صورتی که این فکر کاملا اشتباه است. .

 

بارها CMS های اختصاصی را دیده ام که امنیت بسیار پایین تری نسبت به CMS های منبع باز دارند، دلیل آن این است که CMS های اختصاصی توسط چند نفر طراحی شده اند، در حالی که CMS های منبع باز توسط هزاران نفر طراحی شده اند و کاربران زیادی دارند.

 

من می توانم با اطمینان به شما بگویم که سیستم های CMS بزرگ مانند وردپرس، جوملا، پرس شاپ و غیره دارای امنیت خوبی هستند، مشروط بر اینکه طراح وب سایت شما از اصول استاندارد طراحی وب سایت پیروی کند، اگر طراح شما زمان کافی را صرف نکرده و به اندازه کافی نباشد ممکن است سایت شما دارای مشکلات امنیتی باشد و ممکن است عوارض دیگری را تجربه کنید.

 

پس به بحث امنیت توجه کنید، به شعارهای برخی طراحان سایت گوش ندهید، برخی از طراحان هستند که می گویند CMS منبع باز امنیت پایینی دارد، اگر وقتی می روید CMS خاص آنها را از نظر امنیت بررسی کنید، خواهد دید، که بسیار مشکل وجود دارد

هر CMS، چه منبع باز یا اختصاصی، اگر طراح شما اصول استاندارد را رعایت کرده باشد، امنیت خوبی به شما می دهد و به راحتی می توانید از سایت خود استفاده کنید.

 

2- ملاک بعدی بحث امکانات است، نکته ای که شما به عنوان یک کارآفرین باید به آن توجه کنید این است که کار و وب سایت شما به تدریج رشد می کند، به تدریج به درآمد شما اضافه می شود و باید یک سری اضافه کنید. ویژگی های جدید برای سایت شما اگر سایت ما توسط شخصی ساخته شود که بعداً نمی خواهد با شما همکاری کند، با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. بنابراین در انتخاب بهترین روش طراحی سایت حتما به بحث امکان ارتقای سایت و محدودیت هزینه توجه کنید.

 

اولین فروشگاه اینترنتی که خودم ایجاد کردم، در مرحله اول یک فروشگاه بسیار ساده بود که فقط امکان پرداخت آنلاین را داشت، اما به تدریج که درآمد کسب کردم و کسب و کارم رشد کرد، ایمیل مارکتینگ را نیز به آن اضافه کردم.

 

سئوی سایت را انجام دادم، امکان ارسال اس ام اس به سایت را اضافه کردم، لیست علاقه مندی ها را گذاشتم، پنل کاربری اضافه کردم و بسیاری موارد دیگر.

 

نکته ای که هنگام شروع کار باید به آن توجه کنید این است که شغل شما همیشه کسب و کار اصلی شما باقی نمی ماند و سایت شما باید پتانسیل ایجاد آن را داشته باشد و در طول زمان ویژگی های جدیدی به آن اضافه کند.

 

برخی از CMS ها مخصوصا CMS های تخصصی این گزینه را به شما نمی دهند و یک سری CMS با کد وجود دارد چون بسیار تخصصی هستند و فقط تعداد کمی در آن صنعت کار می کنند. برای گسترش سایت خود هزینه های بسیار بالایی از شما دریافت می کنند و این به نظر من استفاده از روشی بسیار مهم است که اگر بعداً خواستید این را گسترش دهید و امکانات سایت خود را افزایش دهید، نیازی به صرف هزینه زیادی نداشته باشید. برای اضافه کردن یک تابع ساده

 

3- سومین معیار این است که از هر روشی که برای طراحی سایت خود استفاده می کنید، آن روش باید استانداردهای سئو را داشته باشد. احتمالاً با سئو آشنایی دارید، اگر آشنا نیستید، حالا خیلی ساده به شما توضیح می دهم.

 

سئو مربوط به کارهایی است که باید در سایت خود انجام دهید و زمانی که این کارها را انجام می دهید، سایت شما در لیست نتایج موتورهای جستجو به خصوص در گوگل ظاهر می شود. کلیک کنید تا بفهمید سئو چیست.

 

سئو بسیار مهم است و به جرات می توان گفت یکی از اصلی ترین منابعی که بعداً از آن کسب درآمد خواهید کرد، سئوی همکین است. وب سایت های زیادی هستند که متاسفانه در ساختار کدنویسی خود از استانداردهای سئو پیروی نمی کنند و زمانی که صاحبان این وب سایت ها می خواهند سایت خود را سئو کنند با مشکل مواجه می شوند و متوجه می شوند که سایت آنها از سئو پشتیبانی نمی کند و یکی از منابع اصلی درآمد را از دست می دهند.

 

بنابراین، بسیار مهم است که از هر روشی که برای طراحی سایت خود استفاده می کنید، آن روش باید استانداردهای سئو را داشته باشد.

 

البته این مشکل هم وجود دارد که برخی از CMS ها مانند وردپرس استاندارد سئو را پیش نیاز ندارند، اما اگر طراح برای طراحی سایت شما مراجعه می کند، باید برای رعایت استانداردها وقت بگذارد و امکاناتی را اضافه کند. به ورد پرس این می توانید بعداً به راحتی سایت خود را بهینه کنید و در گوگل امتیاز بگیرید. برای اکثر کسب و کارها، چه بخواهید یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید یا یک سایت شرکتی، شخصی یا پزشکی، همیشه باید در انتخاب بهترین روش طراحی سایت به استانداردهای سئو توجه کنید.

 

4- اما معیار چهارم، معیار هزینه چهارم است که هزینه ها را به سه دسته تقسیم کردم.

 

1) هزینه های راه اندازی سایت

 

ب) هزینه نگهداری سایت

 

ج) هزینه های توسعه وب سایت

 

الف) هزینه های راه اندازی هزینه هایی است که در ابتدای کار متحمل می شوید، طراحی وب سایت از جهاتی بسیار گران و از جهاتی ارزانتر است و چیزی که فکر می کنم برای شما جالب است این است که می توانید با ظاهر یکسان با روش های مختلف و به عنوان مثال در یک روش سایت شما یک میلیون تومان هزینه خواهد داشت اما در روش دیگر خواهید دید که باید ده ها میلیون هزینه کنید.

 

هزینه راه اندازی یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب بهترین روش طراحی سایت است. برخی افراد فرصت طلب با زیر سوال بردن کار دیگران، شما را متقاعد می کنند که فقط سایت کد شده مناسب است و هزینه های زیادی از شما دریافت می کنند. در این میان صرف هزینه های بالا در ابتدای کار می تواند بودجه شما را که باید صرف تولید محتوا، تبلیغات اینترنتی و ... شود از بین ببرد و هرگز نتوانید از سایت خود استفاده کنید.

 

این تفاوت در هزینه اغلب معقول نیست و اگر هزینه زیادی برای طراحی سایت خود با استفاده از یک روش صرف کنید، در واقع پول خود را هدر داده اید. به همین دلیل پیشنهاد می کنم به روش های الکی متوسل نشوید و سرمایه خود را هدر ندهید.

 

نکته ای که بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه کنید این است که ایجاد سایت یا طراحی سایت اولین قدم شما در کسب و کار اینترنتی است که با راه اندازی وب سایت هزینه های شما شروع می شود و سپس باید وارد کانال های تلگرام شوید.

 

https://shanelton52062.blogolize.com/--56123452
https://caidenosss38494.ampblogs.com/--53092515
https://marcourni59980.pages10.com/--52621347
https://mylesmfzo92592.shotblogs.com/-30867739
https://jeffreyemty63965.tribunablog.com/-31143973
https://elliottozir41852.onesmablog.com/--56149113
https://rylaniicz31987.bloguetechno.com/--52093045 
https://israelpwch06430.blogocial.com/--51893266
https://cashvwwt38394.suomiblog.com/-32379714
https://gunneraytn04837.full-design.com/--59494124
https://brooksyywu38383.thezenweb.com/--53672981
https://johnnymlhd61504.tinyblogging.com/--59517741
https://tysonewnb47258.ampedpages.com/--44588002
https://alexismmtd85174.fitnell.com/57033704/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم 
https://zanderpwcg07675.dbblog.net/47974417/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://myleskoix11109.designertoblog.com/47547592/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://charlieokiy09764.affiliatblogger.com/68231160/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://cristianfcjj93726.blogs-service.com/47432876/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://travisjnpr28495.mpeblog.com/39451303/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://milorqsn38385.bluxeblog.com/48162899/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://marcokfuk70369.articlesblogger.com/39365088/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم 
https://lorenzoglor38382.arwebo.com/39274848/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://remingtonjubp41742.blogerus.com/39163043/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://fernandozazu96295.bloggin-ads.com/39495044/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://paxtoniaze95063.blogdigy.com/-30924806
https://rivermcrg62850.tblogz.com/-31591842
https://louisiqwb74073.mybjjblog.com/-31121716
https://manuelfcxs77675.blogprodesign.com/38766728/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://ricardogffc51616.uzblog.net/-31374592
https://juliusdbts41505.canariblogs.com/-32480409
https://gunnerwmbq92692.jiliblog.com/74725591/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://gregoryrkco31975.getblogs.net/47795410/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://raymondooic59371.blog2learn.com/64424180/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://marcosdlb85296.dsiblogger.com/48082130/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://erickmcrl04826.fireblogz.com/47497806/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://lorenzohcvp98766.aioblogs.com/70393230/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://sethfogk17397.blogofoto.com/47605434/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://ricardoefxq44221.acidblog.net/47565111/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://messiahprog33321.xzblogs.com/58297274/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://archerisag07407.free-blogz.com/63754723/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://kylerccay49494.widblog.com/71122428/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://donovaneidu26936.collectblogs.com/62548566/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://cruzfztl92604.isblog.net/-34187702
https://connerzsfi06278.blogdon.net/-33197971
https://cruzxoew59493.blogkoo.com/-36168178
https://andreskoor51840.alltdesign.com/-37207393
https://zandervjvg71479.amoblog.com/-38715889
https://jaidenlnmf69258.blog-gold.com/22217033/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://remingtonaysm65559.total-blog.com/-42124085
https://rowantltg93726.atualblog.com/22053189/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://johnathankcul82593.blog-a-story.com/22201245/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://johnnyuzwq15937.ambien-blog.com/22166755/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://andresqnhe44545.blogacep.com/21537203/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://hectorbmqt40628.bloggerbags.com/21587611/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://louisgmsw62951.bloggerswise.com/22127920/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://spenceroagl18529.bloggosite.com/22191174/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://chancezsyu25925.blogproducer.com/22226398/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://andymjey00096.blogoscience.com/22106454/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://finnwrap76055.blogthisbiz.com/21957102/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://elliottxabh69764.blogsidea.com/22264541/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://edgarfjhe34410.blogrenanda.com/22155635/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://trevorkkgz59482.csublogs.com/22006590/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://kameroncjjz73341.develop-blog.com/22199979/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://remingtonoomi55544.livebloggs.com/22240261/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://angeloagkn17395.dailyhitblog.com/21869322/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://jaredfdau37150.mdkblog.com/21868322/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://dantewjrz85296.loginblogin.com/22264164/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://sergiosdnz75429.mybuzzblog.com/21816575/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://charliewdjo39518.topbloghub.com/22285738/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://troysroj54433.vblogetin.com/21740110/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://finnsqjf33444.newbigblog.com/21997599/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://jeffreyvyod11001.theobloggers.com/22230981/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://knoxjjhd61605.thenerdsblog.com/21727796/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://archerzipz31009.win-blog.com/22320062/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://edwinktot41840.worldblogged.com/21921281/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://collinecyu38262.digiblogbox.com/42362755/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://chancetdjo39528.yomoblog.com/22239229/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم 
https://beauwdub95284.bloginwi.com/50744073/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://beckettxwvs27271.jaiblogs.com/42742517/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://alexisqonh71504.imblogs.net/66439419/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://laneceau09876.designi1.com/38479319/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://augustchdb71616.blogstival.com/39034867/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://devinwxpe19753.blogzag.com/61395433/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://holdenvrmy86432.educationalimpactblog.com/38826001/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://juliusxfql30615.ivasdesign.com/38687835/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://archerkgdz02110.link4blogs.com/38927672/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://elliottiqog44321.post-blogs.com/38613282/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://trentonsoif43369.review-blogger.com/38696625/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://connerntyd85109.rimmablog.com/19539512/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://remingtonclrw62951.blogaritma.com/19278406/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://louiswnbq03692.blognody.com/19595599/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://rylanuhgo42963.jts-blog.com/19254734/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://hectorkjhc72616.shoutmyblog.com/19166226/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://deanzvqe69190.blogcudinti.com/19057749/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://daltonlgyq98887.activosblog.com/19224216/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://griffinrqoi82727.blogdiloz.com/18849429/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم 
https://stephenlotn32110.bloggactivo.com/18846870/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://holdenucin29518.theblogfairy.com/19208595/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://paxtonprnh72605.vidublog.com/19221063/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://andywvur82333.oblogation.com/19185941/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://waylonlsxc84173.gynoblog.com/19357942/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://eduardorzej17306.ageeksblog.com/19180585/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://edgarponk94938.thekatyblog.com/19009916/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://keegannhzr14826.bloggadores.com/19227407/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://gunnervyqe19431.blogunteer.com/19127837/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://devinehgz28665.blogars.com/19116714/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://reidtxas63952.blogmazing.com/19134933/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://troyrwzc74051.therainblog.com/19176534/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://raymondebzt14703.losblogos.com/19140238/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://spencermcsh69269.prublogger.com/19146764/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://becketthhaw87655.estate-blog.com/19146022/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://lorenzoovbg96285.blogdomago.com/19229508/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم 
https://andresmbrf93692.daneblogger.com/19168445/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://deanywvu41627.bloguerosa.com/19156986/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://sethnzfb85174.goabroadblog.com/19132483/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم 
https://brooksfljb31988.popup-blog.com/19076889/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://trentonhrzc84174.blogsvirals.com/19183819/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://charlieuutq77788.blog2news.com/21110661/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://titusowuq49382.aboutyoublog.com/20920150/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://lukaswrge72615.bloggactif.com/21645957/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://franciscottre10987.blogginaway.com/21171856/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://ricardorzfk18417.blogsmine.com/19115106/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://sethdozd11109.blogsuperapp.com/21044809/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://lukaseejh83730.dgbloggers.com/20951297/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://damienuqjg32210.dreamyblogs.com/20844571/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://brooksdzup15948.idblogz.com/20754232/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://messiahyczt69000.kylieblog.com/20842389/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://landenzuuj32219.frewwebs.com/21125810/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://garretttplf71594.howeweb.com/21041124/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://waylonndsg60594.izrablog.com/17967536/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://spencerwypi39528.theideasblog.com/19512035/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://troypcro77752.webbuzzfeed.com/21105822/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://rafaelpxdi07396.myparisblog.com/19602183/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://laneedwp76655.luwebs.com/21111193/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://rylanonnp54261.webdesign96.com/20920804/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم 
https://rafaelgekg93050.59bloggers.com/20716183/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://andrekryd85174.thelateblog.com/21267118/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://elliottucin28517.bligblogging.com/21403020/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://juliusfxof60360.actoblog.com/21183913/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://griffinnuae95285.blogs100.com/20969632/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://mylesdccz11100.dailyblogzz.com/21283857/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://claytonmhzt01097.blog-mall.com/21324809/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم 
https://louistyce84062.blogofchange.com/21337696/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم  
https://josueqsvi32209.blogvivi.com/21660935/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://holdenqrqt50505.bloginder.com/22019989/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://gregoryfdax48483.blogdal.com/21954855/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://martinxpfv49369.newsbloger.com/22093074/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://andersonqomh83838.get-blogging.com/22369263/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://zionnzrk43063.bleepblogs.com/22372179/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم 
https://andreyflq30628.blog-ezine.com/17687218/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://emilioxbfh55050.madmouseblog.com/17691613/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://finnabcc73951.elbloglibre.com/17713334/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://landenigbk18407.blogoxo.com/17721474/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://jaidenkith44554.activoblog.com/17716409/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://fernandoeezz11200.blogtov.com/17711845/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://cashiigf83838.blogscribble.com/17703599/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://landensmyl21852.ja-blog.com/17621153/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم 
https://collinoays88878.blazingblog.com/17696329/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://charliehnid24433.digitollblog.com/17670637/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://laneilmf60371.creacionblog.com/17707891/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://conneripwb84073.blogchaat.com/17652005/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://deannizt15828.smblogsites.com/17652339/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://kameronenby00414.weblogco.com/17660152/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://zanderxaxr87766.tusblogos.com/17617214/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم 
https://kylernfaq68787.blogdeazar.com/17713039/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم 
https://damienvsni82615.ourcodeblog.com/17716221/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://ericksmdj17400.theisblog.com/17821583/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://keeganzunj82659.blog2freedom.com/17669390/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم 
https://dominicknnkh83838.liberty-blog.com/17712056/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم 
https://beauawul88642.techionblog.com/17700654/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://dominickhdqk44332.blogitright.com/17712744/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://israelvsni08496.blogunok.com/17842182/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://travislbrg21087.blog-eye.com/17716678/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://johnnytxvv38282.blogdosaga.com/17703378/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://archergffz96285.blogpixi.com/17854041/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://charlieeujy26925.snack-blog.com/17724005/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://donovangwzy84949.fare-blog.com/17714434/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://marcoroja00897.anchor-blog.com/17718158/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://franciscohvym43323.blogsvila.com/17719909/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://paxtonylcr03614.wssblogs.com/17697929/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://donovanuoiu65319.bloggerchest.com/17729519/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://myleswupf12184.tkzblog.com/17703762/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://manuelkmlb11865.like-blogs.com/17624005/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://cruzkfra10998.onzeblog.com/17722981/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://knoxskbr51840.blogdanica.com/17735574/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://paxtonuayu76656.ziblogs.com/17683194/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://travislomj94938.blog-kids.com/17740091/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://deanzyxv37161.answerblogs.com/17761174/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://andredimo28405.nizarblog.com/17746937/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://chancemjft12108.sharebyblog.com/17743864/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم 
https://zionbrfs65329.wizzardsblog.com/17734432/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم
https://waylonbqzi27272.tokka-blog.com/17800179/طراحی-سایت-را-در-کجا-انجام-دهیم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.